2018 i resor

2018 levererade verkligen i termer av resor. Vi tar en titt:

Januari på Kap Verde

Året började med att jag fick chansen att resa till Kap Verde för att jobba. Det var så roligt att få se ön Sal, mitt ute i Atlanten. Stränderna var oändliga, vattnet knallturkost och staden Santa Maria var så fin. Frågan jag absolut fått flesta gånger sedan jag varit där är - Blåser det på Kap Verde? Här finns svaret.

Här kan du läsa mina tips till Sal

Februari i Riga och Stockholm

Februari bjöd på bloggresa till Lettland och Riga med härliga personer. Det var isakllt men urvackert och jag skulle gärna åka tillbaka när det är lite varmare. Här finns härliga ställen i Riga som jag besökte.

Mars i Thailand

Jag fick jobba i Thailand en vecka i mars och grät nästan av lycka över att vara tillbaka i Asien.

Jag bodde i Khao Lak men rese runt väldigt mycket, fick uppleva magiska Khao Sok, pärlan Koh Kho Khao och ett utav mina mest lästa inlägg 2018 är Koh Lanta eller Khao Lak.

April med kryssning och i Dublin

I april fick jag chansen att kryssa med världens största kryssningsfartyg Symphony of the Seas och oj vilken båt!

I slutet av april resten jag på bloggresa till Dublin vilket var så fint! Jag hade drömt om Dublin i flera år så det var härligt att äntligen få se staden. Jag besökte Dublins bästa restauranger - och maten på Irland var verkligen över förväntan. Här är mina tips till Dublin och här skrev jag om fina utflykter nära Dublin.

Maj på Kanarieöarna och i London

Maj började med jobbresa till Teneriffa, Lanzarote och Gran Canaria.

Sedan tog jag med Aramis på en resa till London och vi hade det så mysigt! Vi bodde i Holland Park och varvade museum med härliga plaster, rolig shopping och åkte väldigt mycket buss.

Juni på Kreta och Sardinien

I juni åkte jag för att jobba på Kreta. Vi åkte runt i stort sett hela ön och oj vad det finns mycket att se och göra. Här är mina bästa utflykter på Kreta. Men tänk på att avstånden är stora så planera din tid väl. Här kan du läsa om att hyra bil på Kreta

Över midsommar hyrde vi ett drömhus på Sardinien med våra vänner. Det var så drömmigt att jag ville köpa loss det men det hade jag tyvärr inte råd med. Vi njöt av italiensk mat, egen pool, paradisstränder och doften av sommar.

Juli i Småland

I juli slog Sverige värmerekord gång på gång och vi var mycket i Småland.

Augusti i Grekland

Precis innan skolan började åkte hela familjen till Grekland på en familjeseemster extra allt. Barnen älskade det, vi vuxna älskade det - win win. Läs om vår vecka på Aegean Blue på Rhodos.

September i Albanien

I slutet av september flög jag till Korfu och båt till Albanien för att jobba. Ett helt nytt land för mig som har de absolut finaste stränderna jag sett i Europa. Läs här om strandparadiset Ksamil i Albanien.

Oktober i Italien

Första oktober reste jag till Neapel och vidare till Amalfikusten, också för jobb. Det var minst lika vackert som jag hade trott och maten var otrolig. Vi plockade citroner, besökte vingårdar, var till Neapel, Capri, Pompei, Positano och Sorrento. Vi gjorde mozzarella, stampade vindruvor, åkte båt och jag träffade härliga kollegor från hela Europa. Så här tar du dig till Amalfikusten.

Neapel hade jag hört skulle vara trist och smutsigt men jag tyckte det var en fantastisk stad där jag hittade det riktiga Italien. Här är mina tips till Neapel.

November på Gran Canaria

Jag återvände till Gran Canaria i november för mer jobb. Och jag som kanske inte haft så höga tankar om ön erkänner att jag hade fel. Herregud så vackert det var! Från stranden i Maspalomas till bergsbyar, raviner, vingårdar och fina Las Palmas.

December i Manchester

Årets sista månad åkte jag till mina vänner i Manchester för at hälsa på och för att uppleva Manchester julmarknad. Det var 9 grader varmt, solen sken och det var en ljuvlig helg! Jag hann också med en superhärlig dag i Chester. Älskar England och Cheshire!

Vilket år och vilka härliga resor det blev!

Nu välkomnar jag 2019 som jag hoppas blir minst lika bra och först ut är familjesemester i Thailand i februari!